Onlinewerkrooster | 3 voordelen van online food delivery voor jouw restaurant

3 voordelen van online food delivery voor jouw restaurant

Enkele jaren geleden stond een afhaalmaaltijd synoniem voor pizza of pita. Anno 2019 ligt dat compleet anders. Of je nu vegan of vegetarisch wil eten, of je nu zin hebt is een salade, wok of spaghetti, jouw favoriete gerecht is just one click away. De markt van online afhaal/delivery maaltijden bevindt zich al enkele jaren in een opmars. Tegen 2025 wordt de omzet geschat op 23,5 biljoen. Wil je als horeca-ondernemer hier ook een graantje van meepikken? Lees dan zeker verder, want wij geven je 3 voordelen van online food delivery.  

 

1. Money, money, money: meer omzet


Wanneer je begint met online food delivery wordt je zaak in één klap zichtbaar voor alle hongerige zielen. En geloof ons, dat zijn er veel. Vooral wanneer je gaat samenwerken met partners zoals Uber Eats, Deliveroo en Take Away. Deze samenwerking zorgt ervoor dat je een enorm groot publiek gaat bereiken. Het gaat verder dan enkel mensen die jou kennen van een bezoekje. Je scoort ook online nieuwe klanten, deze kunnen na een positieve take away ook beslissen om jouw zaak te bezoeken. 

Bovendien hoef je niet extra te investeren in personeel of infrastructuur. Je bespaart dus op de overheadkosten, terwijl je extra omzet haalt.

Je hoort het al, het aandeel van de omzet dankzij online food delivery is gigantisch groot en kan enorm stijgen. 
 

2. Een efficiëntere, eenvoudigere manier van werken

Online food delivery is niet enkel eenvoudiger voor de klant. Het gaat ook de operationele flow van jouw restaurant efficiënter maken. Er volgen geen talloze telefoontjes meer, je kan geen foutieve bestellingen meer opnemen, je hoeft niets meer manueel te noteren. Het aantal fouten gaat verminderen en het personeel kan zich focussen op de klanten die fysiek aanwezig zijn in het restaurant. 
What's not to like? 

Je kan er zelfs voor kiezen om het het bestelproces volledig te automatiseren. Een online bestelling wordt dan automatisch aanvaard en er wordt een bon geprint in het restaurant. Bovendien kan het nog eenvoudiger en sneller. De software van Deliverect zorgt voor een link tussen de verschillende bestelplatformen en jouw kassasysteem, zodat een bestelling automatisch naar je kassa doorgestuurd wordt. Gedaan met vertragingen en fouten bij het overtypen van de bestellingen. 

3. How you doin': leer je klanten echt kennen


Een online food delivery channel is een uitgelezen kans om concrete data te verzamelen over je klanten. Hoe vaak bestelt iemand? Wat kiest hij dan? Wie zijn de regulars? Welke gerechten scoren goed? Op welk uur scoort de onlineverkoop het best? Het zijn stuk voor stuk vragen die je online bestelmodule kan beantwoorden. 

Zo kan je jouw klanten beter leren kennen en hen vervolgens gepersonaliseerde promoties en aanbiedingen sturen. Alweer een win-win, want je klant wil een persoonlijke en passende service. Dit zorgt ervoor dat hij weer met plezier voor jouw restaurant kiest in de toekomst. 

Over Deliverect

Het Gentse bedrijf Deliverect koppelt bezorgplatformen zoals Uber Eats, Foodora, Deliveroo, … rechtstreeks aan het kassasysteem van een restaurant. Online bestellingen worden dan automatisch doorgestuurd van het platform in kwestie naar je POS. Je hoeft zo niet langer manueel bestellingen over te typen, wat je restaurant veel tijd én geld bespaart. Bovendien kan je met Deliverect ook eenvoudig vanop één plaats je online menu's aanpassen en rapporten bekijken over je verkoopcijfers. 

 

 

Deze blogpost was de eerste in de reeks van 10 weken killer content!

P.S. niet toevallig staan we binnen 10 weken op Horeca Expo 2019, bezoek ons op stand 1573 in Hal 1!
Moest je nog geen kaarten hebben, mag je ons altijd een seintje geven

 

 

 

Voeg commentaar toe

Loading