Onlinewerkrooster | Laat jouw klant zijn verjaardag vieren in jouw zaak!

Laat jouw klant zijn verjaardag vieren in jouw zaak!

Gezellig uiteten op jouw verjaardag, lekker eten en een ontspannen sfeer, we doen het allemaal. Maar hoe kiezen klanten waar ze gaan eten en hoe kun jij ervoor zorgen dat ze in jouw zaak terechtkomen? Lees hieronder enkele verjaardag marketing tips!

 

Kortingen

De jarige korting geven of gratis laten eten op zijn verjaardag zijn de twee bekendste marketing methodes. Wat nog belangrijker is dan de korting toe te passen is de klant op de hoogte brengen van deze actie. Zo hoef je zelf geen planning bij te houden of iedereen persoonlijke uitnodigen te bezorgen. Zorg ervoor dat je deze acties vermeldt in advertenties of op sociale media. Deel de korting op Facebook, het is gratis en je bereikt er direct veel klanten mee.

E-mails

Een e-mail rondsturen voor iemands verjaardag kan wonderen doen, het is niet alleen uitnodigend, attent maar ook verrassend! Wie ontvangt er regelmatig verjaardag mails van horecazaken? Dit zorgt er bovendien ook voor dat jouw zaak een goede naam krijgt. Nog origineler tegenwoordig zou een kaartje via de post zijn ;). 

Omzet

Je bent maar één keer jarig.”, dit is misschien wel de bekendste uitspraak van de jarige en zijn familie. Op deze dag geef je automatisch meer uit en verwen je jezelf eens extra. Champagne als aperitief en één van de duurdere gerechten van de kaart? Goed nieuws voor jouw horecazaak en de omzet! Zorg er dan ook zeker voor dat je hierop bent voorbereid. Bovendien kunnen verjaardagen extra bezoekers opleveren. Hoe groter je klantendatabase, hoe meer mensen er in een maand jarig zijn en hoe waarschijnlijker het is dat ze in jouw zaak langskomen. Daarenboven komt een jarige nooit alleen en zorgt hij mogelijk voor nieuwe klanten.

Onderscheiden

Als je de enige horecazaak in de omgeving bent die iets speciaals doet voor de verjaardagen van jouw klanten, krijg je al snel een stempel. Een positieve vanzelfsprekend! Hiermee kun je je onderscheiden van andere zaken en bestaat de kans dat je ook klanten van buitenaf aantrekt.

Wie weet moet je jouw personeelsplanning wel aanpassen door de toestroom van jarigen in de toekomst? :)

Voeg commentaar toe

Loading