Onlinewerkrooster | 6 oplossing voor jouw menukaart

6 oplossing voor jouw menukaart

Een menukaart is iets wat continue wordt vastgepakt, ondanks dat het niet vermeldt staat in de richtinglijnen willen we jullie toch enkele aandachtspunten meegeven en ook alternatieven aanbieden. Hierbij sommen we ook op wat de voordelen en nadelen zijn van elke optie. Daarnaast is het belangrijk om de look and feel van jouw zaak te volgen. Niet elke horeca-ondernemer wil een menu in plastic of wil een tv tegen de muur. 

 

1) Wegwerp menukaarten als snelle oplossing


Het eerste waar je aan gaat denken is om wegwerp menukaart te voorzien. Dit klant kan de menukaart dan mee naar huis nemen of na gebruik gooi je het menu gewoon weg. Het grootste nadeel is natuurlijk dat je hier niet echt ecologisch bezig bent. Je kan het menu bijvoorbeeld gewoon printen in jouw zaak dus de kost van deze maatregel kan nog wel meevallen. 

2) Het menu plastificeren 


Wanneer je deze optie overweegt moet je er rekening mee houden dat dit mogelijk toch nog wat problemen kan opleveren. Zo moet je het menu niet enkel goed reinigen wanneer je het na gebruik bij de klant gaat ophalen, je kan ook niet zomaar wijzigingen aanbrengen. Ook hier zit je wel met het grote voordeel dat dit helemaal niet zo'n grote kost is. Natuurlijk is zo'n geplastificeerd menu wel ideaal voor op het terras, hierbij worden de kaarten niet beschadigd wanneer het slecht weer is. Enkel moet je een protocol uitwerken dat het personeel de gebruikte kaarten goed verzameld en reinigt. 

3) Een digitaal menu aanbieden 


Wanneer je je menu digitaal gaat aanbieden kan je niet enkel jouw menukaart tonen, je kan ook de bestelling eventueel digitaal laten verlopen. In jouw horeca-zaak zet je bordjes met een QR-code, de klant kan via zijn smartphone de QR-code inscannen en vervolgens bestellen. Er zijn ook mogelijkheden om een QR-bordje per tafel te voorzien, wanneer de klant dit in gaat scannen kan je dit direct linken aan zijn tafel en weet je direct voor welke tafel de bestelling bedoeld is.

Een partner van ons, namelijk Trivec biedt deze QR-code -tool al aan, klik even hier voor de link. 

Een andere oplossing vind je op deze link. 

4) Het menu op een krijtbord 


Afhankelijk van het type zaak dat je hebt kan je natuurlijk ook gaan voor een krijtbord waarop je jouw menu schrijft.  Onderstaande afbeelding maakt duidelijk hoe we dit bedoelen. Het grootste voordeel is dat dit ook een minimale kost is, het grootste nadeel is dat je dit niet kan toepassen wanneer je een heel uitgebreid menu wil aanbieden. Of wanneer je bijvoorbeeld een grote zaak hebt. 

5) Het menu op een tv 


Indien je een tv hebt in jouw horeca-zaak kan je deze ook gebruiken om het menu te delen met jouw klanten. Natuurlijk wanneer je dit niet hebt is het ook een flinke investering. Daarnaast is ook vrij zichtbaar aanwezig, wanneer dit niet past in jouw interieur is het helemaal een no-go. Een QR-code is vanuit dat oogpunt net dat tikkeltje subtieler. 

6) Het menu op de placemat 


We zien al veel horeca-zaken die hun placemat gebruiken om andere lokale zaken in de kijker te zetten, je kan een placemat ook gebruiken om jouw op te laten drukken. De placemats smijt je na gebruik natuurlijk in de vuilbak. Net zoals wegwerp menukaarten is dit niet zo'n grote kost. Natuurlijk kan je dit bijvoorbeeld niet doen indien je enkel drank serveert en het moet ook passen in jouw zaak. 

 

Voeg commentaar toe

Loading