Onlinewerkrooster | Brunchen, het lokmiddel voor millennials

Brunchen, het lokmiddel voor millennials

Brunchen scoort goed bij millennials, brunchen doe je later dan ontbijten, wat het toch mogelijk maakt om uit te slapen in het weekend, vandaar dat het zo hip is bij de millennial. De laatste twee jaar is het concept "brunchen" aan het boomen en ook in België komen er meer en meer brunch plekjes bij. Misschien is dit wel het concept dat jouw horeca-onderneming een boost kan geven? Vooral op dagen die relatief rustig zijn kan je eens proberen of een brunch niet de oplossing is. Blijf dus zeker lezen. 

  

Wat zijn de meest trendy brunch-gerechten van het moment 

Brunchen is een samenvoeging van Ontbijt (breakfast) en middagmaal (Lunch), bekijk het als een laat ontbijt en een vroeg middagmaal en je kan zelf al wel een paar lekkere gerechten bedenken. 

Wil je ook een brunch-concept aanbieden, dan voorzie je best een divers aantal gerechten. De sleutel tot succes zit in de variatie. Denk hierbij aan een goede mix te maken tussen zoet en hartig. Sommige klanten zijn fan van fluffy American Pancakes, anderen hebben dan weer een voorkeur voor Eggs Benedict. Daarnaast wissel je ook tussen warme en koude gerechten. Wil je met jouw concept iedereen aanspreken voorzie dan ook zeker enkele vegetarische (en zelfs vegan) alternatieven. Concreet bestaat een uitgebreide brunch uit vlees- , vis-, vegetarische gerechten, brood en broodjes,  tot salades en zoetigheden. 

  • Eggs benedict
  • American Pancakes
  • Toast met hummus of avocado 
  • Yoghurt met granen 
  • Eiergerechten met spek, worstjes,... 
  • Bagels 
  • Shakshuka 
  • Arepa's

Daarnaast heb je ook klassiekers:

  • Croissants
  • Slow pressed juices
  • Banenbrood
  • Eiergerechten met brood 

Wat ook nog goed scoort bij de foodies die op het brunch concept afkomen is gezond zet dus zeker onderstaande op jouw menu:

  • Bowls met açai, bosbessen en plantaardige yoghurt
  • Soepen
  • Broden belegt met hummus, groentenspreads,... 
  • Boekweitpannekoeken
  • Huisgemaakte zoetigheden 

Wanneer je kijkt naar het drankaanbod dan denk je aan: 

  • Koffie, thee, ...
  • Water
  • Smoothies / cold pressed juices,...
  • Cava, wijnen en eventueel bier
  • Cocktails (Mimosa en Bloody Mary scoren goed) en mocktails 

Hoe serveer je jouw brunch-concept 


Je kan een brunch op diverse manieren interpreteren. Je kan het serveren als een soort "ontbijt" waarbij je aan 1 tafel de mogelijkheid biedt om de gerechten in kleine porties te proeven. Of je kan de gerechten in hun normale portie aanbieden (per gerecht). Of je kan de brunch in een buffet-vorm aanbieden. 
Dit hangt natuurlijk deels af van de inrichting van jouw zaak en van jouw keuken, maar ook het imago van jouw zaak. Een buffet strookt bijvoorbeeld moeilijker met luxe, luxe zit vaak in de kwaliteit en niet in de kwantiteit. Zit je in dit segment bedenk dan zeker ook een Chefs signature brunch-gerecht. 

Een klant van ons die het brunch-concept netjes weet te hanteren is Gust Gent. Hieronder een plaatje vanop hun Instagram @GustGent.

 

Hoe kan je je onderscheiden van de massa 


Biedt het brunch concept aan in een ruim tijdskader, bij voorkeur vanaf de ochtend tot de late middag. Daarnaast is het toch belangrijk dat er voldoende eten voorzien is, zeker in een buffet-vorm. Een brunch heeft namelijk als bedoeling om 2 maaltijden te vervangen in 1 eet-moment. Daarnaast wil het oog ook wat, de presentatie is nog steeds super belangrijk. Als de presentatie op punt staat zullen de foodies met plezier jouw taggen in hun foto's online, gratis reclame dus. Als laatste is het nog steeds beter om te werken met verse producten en vers gemaakte gerechten te serveren.  

Gebruik je digitale kanalen (Facebook, Instagram en jouw website) om de brunch te promoten. Maak een event op Facebook, vermeld de data op je website, stuur een nieuwsbrief naar jouw klanten,... deze promotie is gratis en kan toch voor een boost zorgen. 

Voeg commentaar toe

Loading