Onlinewerkrooster | De nieuwe trend: non-alcoholisch bier!

De nieuwe trend: non-alcoholisch bier!

We zagen het op Horeca-expo dit jaar enorm veel terugkomen. De nieuwe trend van het jaar moet alcoholvrij of een lager alcoholpercentage zijn. Carlsberg, Jupiler, Leffe, Vedett, ze springen allemaal op deze trend! One to watch als je het ons vraagt, en ook zeker iets wat jij in jouw zaak op de kaart wil zetten. Zeker naar de eindejaarsperiode willen we jullie toch even wijzen op het nut van alcoholvrije alternatieven! 

 

Alcoholvrij is voor iedereen 


Zwangere vrouwen, de bob van het gezelschap, personen van een bepaalde religie of mensen die minder alcohol kunnen verdragen. Ze maken allemaal deel uit van de doelgroep die je misschien extra kan aanspreken. Niet enkel het alcoholpercentage maar ook het aantal calorieën kan jouw doelgroep vergroten. Vaak bevatten deze drankjes veel minder calorieën wat hen voor een nog ander publiek aantrekkelijk maakt!

Hierbij even een voorbeeld waarom dit van belang is. Stel je bent met een groep vrienden op stap en jij bent de bob van de avond. Als je de hele tijd water moet drinken raak je dat sneller beu, waardoor je geneigd bent sneller naar huis te rijden. Indien je deze persoon kan verleiden tot een drankje met een leuke smaak dan blijft de hele bende langer. Het gevolg van meer omzet spreekt dan voor zich. 

Het kan op elk moment van de dag! 


Hierbij denk je maar even aan het voorbeeld van de zakenman die gaat lunchen. Hij zou voorheen geen lekker aangepast biertje kunnen drinken maar nu wel. Maar het kan evengoed een kopje koffie in de namiddag vervangen. Tijdens de zomermaanden kan het dus worden ingezet als de ideale dorstlesser in de namiddag. Of wat dacht je van de ideale drank voor een diner met de collega's! Je hoort het al het moment van consumptie is veel uitgebreider dan de gewone alcoholische variant. 

Alcoholvrij is een teken van gastvrijheid


Net omdat je een alternatief aanbiedt voor de mensen die niet mogen of kunnen drinken ben je enorm gastvrij. Deze personen gaan dat ook appreciëren en we weten allemaal dat mond-aan-mondreclame de beste reclame is voor een horeca-onderneming! 

De nieuwste varianten in de bierwereld


Tijdens Horeca-expo in Gent werd het eerste alcoholvrije abdijbier gelanceerd. Leffe 0,0% is de nieuwste variant na Jupiler 0,0% en Hoegaarden Witbier 0,0%. Dit alcoholvrije abdijbier ligt pas vanaf januari in de winkel! De brouwerij Halve Maan uit Brugge lanceerde eerder dit jaar hun variant van de Brugse Zot. De Sportzot heeft een percentage van 0,4 en werd "het eerste alcoholvrije speciaalbier" genoemd. 

Wist je trouwens dat AB InBev tegen 2025 minster 20 procent van het biervolume wereldwijd wil laten bestaan uit alcoholvrij of alcoholarm bier. Het marktaandeel van alcoholvrij bier in België is momenteel slechts 3,1%, maar de vraag stijgt. In België is alcoholvrij trouwens onder de 0,5%! Ikzelf ben trouwens wel fan van de Hoegaarden Rosé 0,0% ;-). 

Wil je jouw kaart nog uitbreiden ga dan ook voor Alcoholvrije Mocktails! Daar lees je alles over in deze blog.

Voeg commentaar toe

Loading