Onlinewerkrooster | Automatiseer je personeelsplanning en payrolling!

Op een respectvolle manier "Nee" leren zeggen

"De klant is koning", dat is wat we vaak horen, maar wil dat zeggen dat je altijd "Ja" moet antwoorden? Een "Nee" is soms de enige optie, maar dat moet je op een gastvrije manier doen want je wil de klant niet boos maken. In de hospitality-sector is dat misschien wel het moeilijkste onderdeel van de job. Wel wij geven je hier enkele tips over hoe je respectvol "Nee" kan zeggen tegen jouw klant. 

More...

Het personeelstekort in de horeca, wat doe je eraan?

Zonder personeel een horecazaak runnen is moeilijk, toch blijft personeel vinden een hekelpunt. De horeca heeft al jaren een slecht imago en vaak veranderen mensen om de haverklap van job. De focus ligt vooral op de personeelskosten, terwijl de tevredenheid van het personeel enorm belangrijk is. Zo zijn de voorwaarden niet beter geworden en ligt de werkdruk hoog. Wat kan jij zelf doen als horeca-ondernemer om toch het onderscheid te maken. 

More...

Tips om te scoren tijdens de Kerstperiode

Er is een drukke periode aangebroken, de Kerstdagen staan bijna voor de deur. Deze periode is een hekel punt, slechts 15% van de horeca-zaken opent de deuren. Ben je gesloten dan stel je jouw gasten misschien teleur, doe je open, dan komt daar heel wat bij kijken.  Wat je ook beslist, het is altijd leuker wanneer de kerstperiode een topper wordt. Lees onze blog om met jouw zaak te scoren tijdens de kerstperiode. 

More...

Het LEAN principe in de keuken

Een goede horecazaak is niet enkel een zaak die helemaal vol zit, ook de organisatie verloopt soepel. Zonder het lean-principe durft het al vaak een rommelboel worden. Wanneer een zaak een rommeltje wordt achter de schermen gaat dit ook vaak tot uiting komen voor de schermen, wat nadelig is voor de klanten natuurlijk. Wij geven je hier enkele voorbeelden die direct toepasbaar zijn in jouw horeca-onderneming. 

 More...

Scoor met jouw terras in de wintermaanden

Het was de beste zomer in jaren, de terrasjes zaten vaak overvol en we hebben nog lang mogen genieten van prachtig weer. De eerste tekenen van de herfst zijn in het land. Toch wil de Belg steeds vaker de mogelijkheid om buiten te genieten, natuurlijk niet zonder de nodige aanpassing. Wij geven je enkele tips waardoor je jouw terras ook in de winter omtovert tot een hit! 

More...

Hoe manage je een horeca-onderneming?

De horeca-sector, het mag een makkelijke business lijken, toch is dit helemaal niet waar. Een horeca-ondernemer krijgt heel wat op zijn bord. Denk aan het moeilijk vinden van personeel, de dure personeelskosten maar ook andere management-issues kunnen opduiken. Wij hebben in deze blog aandacht voor die dagelijkse taken die jij als manager ondervindt. 

More...

5 Waalse streekproducten die op jouw kaart scoren!

Consumenten zoeken steeds meer producten uit de eigen regio, producten die een verhaal vertellen, met een oorsprong uit eigen streek (of eigen land). Natuurlijk hebben we in Vlaanderen prachtige streekproducten, maar vandaag zetten we onze buren van Wallonië even in de kijker. Naast een mooie natuur kan je hier ook lekker eten en drinken! 

More...

Tien praktische tips van horeca coach Sonja Guedens

Chocolade, melk en room. Wat maakt u ermee? Chocolademousse natuurlijk. Op zich geen uitzonderlijke ingrediënten, maar samen staan ze garant voor een heerlijk dessert. Zeker als u speelt met de hoeveelheden van elk ingrediënt en uw eigen creatieve touch toevoegt. Wel, dat geldt ook voor de tien ingrediënten van TopHorecaOndernemers. Op zichzelf zijn die niet zo bijzonder … Maar net zoals bij chocolademousse zit de sterkte in de combinatie en de manier waarop u alle ingrediënten mengt!

 

More...

5 tips om op negatieve reviews te reageren!

Plots staat hij er…die negatieve review. De destroyer van je vlekkeloze online reputatie, waar je zo hard aan gewerkt hebt. Is de review een overdreven reactie? Werd hij niet in de juiste context geplaatst? Was de klant in fout? Misschien wel, maar in realiteit kan een negatieve review je gemiddeld 30 klanten kosten. Iedereen kan hem lezen, ook potentiële klanten die er net aan dachten om je zaak te bezoeken.

 More...

4 grootste fouten van een horeca-medewerker

Wanneer je beslist om in de horeca-sector aan de slag te gaan weet je heel goed dat je in de dienstverlenende sector terecht komt. Mensen verwachten een zekere gastvrijheid van het horeca-personeel en de uitbaters. Heb jij je al eens schuldig gemaakt aan één van onderstaande "fouten"? 


 More...