Onlinewerkrooster | Automatiseer je personeelsplanning en payrolling!

Hoe gebruik je HR data om je rendabiliteit te verhogen?!

Data, Data, Data, je hoort tegenwoordig niets anders meer en ja data heeft ook zijn weg gevonden naar onze horeca sector.
Horeca is nog zeker steeds een sector die draait om gevoel en beleving, maar je kan er niet meer rond de professionalisering van de sector heeft ervoor gezorgd dat er meer gedetailleerde data is waarmee je aan de slag moet om de concurrentie bij te blijven.

In deze blogpost leggen we jullie uit hoe je met HR data aan de slag kunt gaan om je personeelsplanning te optimaliseren en dus je rendabiliteit te verhogen.

Meer...

Instragram voor jouw horeca onderneming

Na onze post over Pinterest, die je hier kan lezen, gaan we het deze week even hebben over Instagram voor ondernemers. In 2018 waren er zo'n 3 miljoen Belgen actief op dit medium, als bedrijf kan je dus maar beter ook aanwezig zijn op Instagram. Hoe je hier juist aan begint en hoe je het goed kan toepassen lees je in deze blog. Indien je al een bedrijfsprofiel hebt lees dan zeker even deze blog om te leren hoe je het nog beter kan scoren! 

Meer...

Controle in je zaak? 6 punten die streng worden gecontroleerd!

Vroeg of laat krijgt elke horeca-ondernemer ze over de vloer, de sociale inspectiedienst. En ook al ben je met alles in orde, toch is zo'n bezoek telkens een stress-moment. Nu je bent misschien al klant bij Onlinewerkrooster, en hebt daarom wat minder angst, maar toch, wij zetten hier even 6 punten op een rij waar je zeker van mag zijn dat de inspecteurs willen bekijken! 

Meer...

Video: Schalen, hoe pak je dat aan

Jerome van Manhattns draait al enkele jaren mee, hij verkocht Belgische wafels in New York en bracht dan de New Yorkse burgers naar België. Momenteel hebben ze 3 restaurants in Brussel, 1 in Antwerpen en onlangs opende zij eentje in Gent. Schalen heeft een groot probleem, je bent zelf niet meer aanwezig.  Je hebt dus een goed management -team nodig. Eerste check, ken je cliënteel en dan ga je voor de locatie waar jouw klanten aanwezig zijn.

Meer...

Video: Hoe vind je de juiste mensen?

Jan van Foubert ijs neemt jullie mee in de wereld van de Hiring. In de drukke periode werken er per dag 200 personen, wat de nodige problemen met zich meebrengt. In België zijn seizoensarbeiders moeilijk in te schakelen, daarom dat de focus bij Foubert ligt op flexi's en studenten. Ongeveer per jaar komen er 30 à 50 nieuwe personen. De gemakkelijke profielen vinden ze op social media. Afhankelijk van het profiel spenderen ze er een budget aan of niet. Maar ook intern werken ze enorm aan hun HR, iemand die fulltime bezig is met het zoeken van goede profielen.  

 

Meer...

Video: Out of the box marketing

Joachim is de marketingdirector van Ellis Gourmet Burger. Een goede marketing start altijd met een goed verhaal, vertel het op de juiste manier en aan de juiste doelgroepen. Zo is Ellis een early adapter wanneer we over premium burgers spreken. Kwaliteit is de eerste driver en die komt terug in elke communicatie. Daarnaast is data (of Knowledge) altijd de start van de marketing. Een strategie, waar je de nodige kennis voor nodig hebt en je moet weten waar je naartoe wil.

 

Meer...

Video: Hoe start je met Franchising

Wim Ballieu is de bezieler van Balls & Glory, hij heeft ervaring in echte gastronomische keuken maar trok op zijn 29ste terug naar zijn roots. Hij starte met een nieuw soort eetcafé, met als basis “een gehaktbal”. 7 jaar geleden startte hij aan het concept en vandaag heeft hij al 8 vestigingen. Hij doet dit niet alleen natuurlijk, hij werkt met franchisenemers. Een goede franchising heeft goed macromanagement nodig, hier onderscheidt Wim zich duidelijk in. Hij zorgt voor de nodige tools en de franchisers doen de rest. Deze franchisers moet graag micro managen, een lokaal netwerk hebben,  support nodig hebben, maar toch all the way willen gaan!

 

Meer...

Video: Operations achter de schermen

Peter is met zijn 31 jaar bezig aan zijn 10de vestiging met Bavet. Hij opende er ongeveer 3 per jaar. Hij geeft toelichting aan de operations van Bavet, procedures uitrollen, de primecost en natuurlijk de klanttevredenheid. Van de juiste mensen, het inzetten op social media tot de financiën en de schaalbaarheid. Van een goed coreteam tot de frontline in de stores en de Net Promoting Score (NPS). Van de marges, omzet, tot een goed plan en het meten van de tevredenheid van jouw klanten. Kleine kanttekening: Bavet is niet de keten zoals je het zou omschrijven, elke vestiging heeft een eigen design en Peter noemt hen liever een "collectie". 

Meer...

3 voordelen van online food delivery voor jouw restaurant

Enkele jaren geleden stond een afhaalmaaltijd synoniem voor pizza of pita. Anno 2019 ligt dat compleet anders. Of je nu vegan of vegetarisch wil eten, of je nu zin hebt is een salade, wok of spaghetti, jouw favoriete gerecht is just one click away. De markt van online afhaal/delivery maaltijden bevindt zich al enkele jaren in een opmars. Tegen 2025 wordt de omzet geschat op 23,5 biljoen. Wil je als horeca-ondernemer hier ook een graantje van meepikken? Lees dan zeker verder, want wij geven je 3 voordelen van online food delivery.  

Meer...

Horecapersoneel boeien en houden

Nieuwe mensen aantrekken in jouw horeca-onderneming is moeilijk, net daarom is ook het ook belangrijk dat je de goede werkkrachten kan houden en blijven boeien. Zo is de kans kleiner dat ze gaan vertrekken. Hoe je dat juist kan doen? Wel wij geven hier enkele tips en tricks om jouw personeel gemotiveerd te houden. 


Meer...