Onlinewerkrooster | Automatiseer je personeelsplanning en payrolling!

HR - administratie die bij de jaarwisseling hoort

Wanneer je aan december denkt denk je niet alleen aan de feestdagen maar ook aan de administratie die bij een nieuw jaar hoort. Wij geven je nu al even een overzicht van HR - items die je moet behandelen zodat je met een gerust hart kan overgaan naar 2020 als ondernemer. Zo denk je misschien aan de vakantiedagen van de medewerkers maar dat is lang niet alles. 

  Meer...

Een kindvriendelijke zaak, hoe doe je dat!

Zowel voor de kinderen, de ouders als de uitbater van de horecazaak is een uitje met de kinderen soms een uitdaging. Kinderen kunnen onvoorspelbaar zijn, gaan ze rustig zijn of druk. Je kan het moeilijk op voorhand weten. Een kindvriendelijke service wordt door de meeste klanten ook echt geapprecieerd en het loont dus de moeite om hier even over na te denken. Een kindvriendelijke zaak staat ook niet gelijk aan kinderachtige zaak, maar wel een zaak waar iedereen zich welkom voelt, kinderen en jongeren inclusief. Wij geven je de nodige tips om jouw zaak kindvriendelijk te maken. 

Meer...

5 Tips voor een geweldige menukaart

De menukaart blijft altijd één van de belangrijkste marketingtools van jouw horeca-onderneming. Een menukaart kan echt wel mensen naar jouw restaurant lokken. Wist je dat mensen zelf vaak hun keuze laten beïnvloeden door de schikking en de look van uw menukaart. Wij geven je hier 5 tips voor een geweldige menukaart samen te stellen. Of misschien om kleine wijzigingen in je huidige kaart aan te brengen. 

 

 Meer...

Hoe gebruik je HR data om je rendabiliteit te verhogen?!

Data, Data, Data, je hoort tegenwoordig niets anders meer en ja data heeft ook zijn weg gevonden naar onze horeca sector.
Horeca is nog zeker steeds een sector die draait om gevoel en beleving, maar je kan er niet meer rond de professionalisering van de sector heeft ervoor gezorgd dat er meer gedetailleerde data is waarmee je aan de slag moet om de concurrentie bij te blijven.

In deze blogpost leggen we jullie uit hoe je met HR data aan de slag kunt gaan om je personeelsplanning te optimaliseren en dus je rendabiliteit te verhogen.

Meer...

Instagram voor jouw horeca onderneming

Na onze post over Pinterest, die je hier kan lezen, gaan we het deze week even hebben over Instagram voor ondernemers. In 2018 waren er zo'n 3 miljoen Belgen actief op dit medium, als bedrijf kan je dus maar beter ook aanwezig zijn op Instagram. Hoe je hier juist aan begint en hoe je het goed kan toepassen lees je in deze blog. Indien je al een bedrijfsprofiel hebt lees dan zeker even deze blog om te leren hoe je het nog beter kan scoren! 

Meer...

Tips voor gouden wintermaanden

De zomermaanden zijn altijd toppers voor de horeca. Je hebt extra inkomsten van jouw terras, zeker de afgelopen zomer was een topperiode. Nu wil je natuurlijk die lijn doortrekken tijdens de winter. Misschien vind je het snel om hier al aan te denken, maar je kan hier beter goed voorbereid aan beginnen. Wij zorgen voor tips om de wintermaanden even succesvol te maken als de zomer. Blijf dus zeker lezen. 

 Meer...

Controle in je zaak? 6 punten die streng worden gecontroleerd!

Vroeg of laat krijgt elke horeca-ondernemer ze over de vloer, de sociale inspectiedienst. En ook al ben je met alles in orde, toch is zo'n bezoek telkens een stress-moment. Nu je bent misschien al klant bij Onlinewerkrooster, en hebt daarom wat minder angst, maar toch, wij zetten hier even 6 punten op een rij waar je zeker van mag zijn dat de inspecteurs willen bekijken! 

Meer...

Video: Schalen, hoe pak je dat aan

Jerome van Manhattns draait al enkele jaren mee, hij verkocht Belgische wafels in New York en bracht dan de New Yorkse burgers naar België. Momenteel hebben ze 3 restaurants in Brussel, 1 in Antwerpen en onlangs opende zij eentje in Gent. Schalen heeft een groot probleem, je bent zelf niet meer aanwezig.  Je hebt dus een goed management -team nodig. Eerste check, ken je cliënteel en dan ga je voor de locatie waar jouw klanten aanwezig zijn.

Meer...

Video: Hoe vind je de juiste mensen?

Jan van Foubert ijs neemt jullie mee in de wereld van de Hiring. In de drukke periode werken er per dag 200 personen, wat de nodige problemen met zich meebrengt. In België zijn seizoensarbeiders moeilijk in te schakelen, daarom dat de focus bij Foubert ligt op flexi's en studenten. Ongeveer per jaar komen er 30 à 50 nieuwe personen. De gemakkelijke profielen vinden ze op social media. Afhankelijk van het profiel spenderen ze er een budget aan of niet. Maar ook intern werken ze enorm aan hun HR, iemand die fulltime bezig is met het zoeken van goede profielen.  

 

Meer...

Video: Out of the box marketing

Joachim is de marketingdirector van Ellis Gourmet Burger. Een goede marketing start altijd met een goed verhaal, vertel het op de juiste manier en aan de juiste doelgroepen. Zo is Ellis een early adapter wanneer we over premium burgers spreken. Kwaliteit is de eerste driver en die komt terug in elke communicatie. Daarnaast is data (of Knowledge) altijd de start van de marketing. Een strategie, waar je de nodige kennis voor nodig hebt en je moet weten waar je naartoe wil.

 

Meer...